Obrázkové kachlíky Popis: sada osmnácti silnějších destiček z plastické hmoty s jednoduchými reliéfními obrázky. Každý "kachlík" je možné rozložit na čtyři díly a znovu snadno složit, takže jeden obrázek může nahradit velmi jednoduché puzzle, všechny rozložené a zamíchané, puzzle zatraceně složité. Návod: Milí přátelé, než popustíte uzdu své fantazii - co a jak se dá s obrázky dělat, dovolte mi, abych vám nabídl několik rad a zkušeností. Komplet obsahuje 18 poměrně jednoduchých obrázků. Obrázků, které se dají rozebírat a zase skládat. A tuto jejich vlastnost obvykle lidé považují za tu nejdůležitější. Skutečnost je však taková, že právě to vyhledávání a skládání jednotlivých částí obrázků je až tou poslední kapičkou, kterou nám tento komplet může nabídnout. Původní myšlenka dokonce byla, vyrábět tyto kachlíky jednoduše jako obrázky nedělené. Komplet kachlíků je hračka a čas, kdy si s nimi dítě prostě hraje, by měl být velmi dlouhý. Možná jsou to jedny z prvních obrázků, se kterými se vlastně nevidomé dítě setkalo. Můžete si sním ukazovat, že domeček má okna a střechu, třešně stopku a dvě třešničky, ptáček má zobáček i ocásek. Myška se šnekem mohou jít na návštěvu k někomu, kdo bydlí v domku, u kterého kvete kytka, roste strom, nad kterým třeba právě vychází měsíček. A při tomhle "obyčejném" hraní zcela přirozeně přechází dítěti do prstů i velmi drobné rozdíly částí jednotlivých obrázků. Různé zaoblení nožky hříbku, vajíčka a třeba části srdíčka. Tohle období se samozřejmě dá urychlit pomocí dospělých nebo starších dětí, ale je to vždy na škodu věci. Vlastní hledání a nalézání, třebaže bývá mnohem pomalejší, toho dá člověku mnohem více. Tedy pokud se zrovna nechcete někomu pochlubit, že "Fanoušek" už "sám" dokáže .... A co s tím,že Novákovic Anička už ...? Nejsme přece na koňských dostizích! Koupili jsme si hračku a ne veřejně vyplňovaný test inteligence. A po několika měsících, možná i letech přijde čas, kdy rozeberete obrázek na dvě části. Jako první dělení doporučuju to, kdy každá polovina má, pokud možno, všechny detaily celku. Domeček tedy dělíme na levou a pravou polovinu, stejně i stromek, hrušku i zvoneček. Poznávání obráceně rozpůlených obrázků bývá obvykle obtížnější. A s dělením na čtvrtiny vůbec nespěchejte. Vyhledávání jednotlivých kousků v hromadě a jejich sestavování je opravdu velmi obtížné. Samozřejmě můžete dítěti poradit lecjaká zjednodušení, leccos i v organizaci té hromady, ale vězte, že jste je připravili o možnost přijít si na to. A závěrem ještě dvě rady přímo dětem: 1. Při rozebírání berte obrázky tak, že jedna ruka drží obrázek zahrany - na jedné je palec, na druhé prsty, druhá ruka drží obrázek za jeho plochy - třeba palec na obrázku, prsty na protilehlé hladké ploše. Můžete vyvinout poměrně velkou sílu aniž dochází k efektu "lámání" obrázku, který není zrovna to pravé. 2: Neskládejte části obrázku ve vzduchu, ale položte si je na stůl nebo jinou rovnou plochu. Jednak si můžete mnohem lépe prohlédnout jestli spojované části k sobě opravdu patří dřív než je spojíte, a pak navedení spojovacích kolíčků do dírek je tak mnohem jednodušší. Mnoho trpělivosti, fantazie a pohody přeje Jiří Mojžíšek Pozor!!! Nikdy nemíchejte části rozebraných obrázků z více sad!